Welkom in Tokio

10 september 2018 - Taito, Japan

Daar zijn we dan. Welkom in Japan!
Vanmorgen rond 8.30 uur landde we op Narita, Tokio. We hadden een prima reis gehad  en iemand heeft ons verrast en doorgegeven aan KLM dat we met getrouwd waren. En dat betekende champagne, een kaartje en een ballon ;-) Iedereen weet gelijk dat je op huwelijksreis bent. Na 11 uur vliegen en meer

r dan een uur in de rij te hebben gestaan voor de douane waren we dan eindelijk officieel in het land. We zijn op huwelijksreis!

Wat opvalt is dat iedereen ontzettend vriendelijk is en dat het overal rustig is. Het is druk qua mensen, maar iedereen is rustig en vrij stil. Er staan zelfs bordjes met 'verboden te haasten'.
Goed, daar stonden we dan met onze backpacks. Zoek dan maar eens uit welke trein of metro je moet hebben om ergens bij je hotel uit te komen. Gelukkig zijn de Japanners vriendelijk en willen je overal mee helpen. Ik denk dat we zo'n anderhalf uur later met een aantal metro's bij ons hotel aankwamen. Helaas konden we pas om 15.00 uur inchecken. En als ze hier een tijd zeggen, dan ben je er. Niet later, niet eerder. En dus gingen we nog even op pad.
Het weer is bijzonder. Het is namelijk warm, maar ontzettend broeierig en benauwd. Het duurde ook maar 10 minuten of we liepen met het zweet op ons voorhoofd. Bij een klein restaurantje, inclusief laag schuifdeurtje, hebben we onze eerste maaltijd genuttigd. Het was een beetje afkijken bij de buren in welke volgorde wat werd gegeten, maar gelukkig zijn we aardig pro in het eten met stokjes ;-)
Inmiddels waren we redelijk moe van de reis en liepen we nog wat rond totdat we ons hotel binnen mochten.
We slapen op een super nette, twee bij twee hotelkamer. Ik denk dat ik maar 5 minuten nodig had om in slaap te vallen.
Na een behoorlijke powernap besloten we in het ritme te blijven en uiteten te gaan. In de stromende regen (wat niks uitmaakte, want hé we zijn in Japan) zochten we een restaurantje uit. Overal staan buiten vitrines waar ze hun gerechten laten zien die gemaakt zijn van plastic. Het zijn echte kunstwerken en ontzettend handig wanneer je geen Japans kunt lezen maar wel graag wilt weten wat ze hebben. En zo hebben we een heerlijk diner samen gehad. Ik wil niet anders mee eten!

1. Wout Meijer:
    10 september 2018
    Oeps. Wat ziet het eten er lekker uit. En wat een verrassing in t vliegtuig. Geniet lekker samen en we gaan jullie volgen xxx Marion en Wout
  2. Wil:
    10 september 2018
    Leuk om jullie te volgen. Net of wij toch een beetje mee reizen met jullie😉
    De kop is er af , we zijn benieuwd naar de rest 😘
  3. Harry:
    11 september 2018
    Vandaag pas tijd gehad om te kijken. Eten ziet er lekker uit. Wij blijven jullie volgen en zijn erg benieuwd naar foto's. xxx Riet en Harry
  4. Martin van der Velde:
    11 september 2018
    Ik ga jullie reis zeker volgen, maar vergeet vooral niet te genieten! Het is jullie van harte gegund!!
  5. Lenneke Buijs:
    11 september 2018
    Fijn dat het allemaal goed gaat. Veel indrukken opdoen en genieten. Zijn benieuwd naar de rest van de reis.
  6. Roland en Monique:
    11 september 2018
    Ook wij gaan jullie volgen en nog van harte gefeliciteerd. Ben zeer benieuwd naar jullie verhalen. Geniet er maar van en veel plezier samen.
  7. Esther:
    11 september 2018
    Heerlijk om te lezen hoe jullie eerste ervaringen al waren! Leuk idee om een blog bij te houden! 😃
    Have fun sweeties!
    Leuk te horen dat de champie gelukt is
  8. San:
    11 september 2018
    Een goed begin! Fijn dat we op deze manier met jullie mee op reis mogen!