Nagoya, Kyoto en de vraag 'hoevaak kun je geprikt worden in één minuut'.

22 september 2018

Nagoya was helaas niet wat we ervan verwacht hadden. De stad is, zeker vergeleken met Tokyo, helemaal niet zo interessant. Hoewel we wel wat dingen op de planning hadden staan was niks eigenlijk gelukt. We waren heel erg blij met de auto waarmee we overal naartoe kunnen. Zo hadden we gelezen dat er ergens een oude kliniek leeg stond. Aangezien Ray en ik nogal houden van 'Urban exploring' gingen we hiernaar opzoek. Helaas na een klein uurtje te hebben rondgelopen in een snikhete wijk hebben we het opgegeven. Later bleek ook dat deze kliniek volledig weggehaald is.
We besloten maar naar een groot park te gaan. Parken zijn hier altijd leuk en indrukwekkend. Ik denk dat we 1 minuut naar binnen zijn gelopen tot we weer weggingen. En in die ene minuut hebben we ieder zo'n twintig muggenbulten cadeau gekregen. Je werd letterlijk geprikt waar je bij stond. Uiteindelijk hebben we onze rijst to go maaltijd maar in de auto opgegeten. Ook heel gezellig ;-)
Op de terugweg spotnaam afgeslagen bij een tempel. Deze was waanzinnig mooi.
De dag erna zijn we met veel regen vertrokken en lieten we Nagoya achter ons. Maar dat vonden we stiekem niet erg :-) Nog even met de auto langs Nagoya castle gewipt en toen op naar Kyoto! Naar deze stad keken we erg uit.
We hebben langs de snelweg nog even heerlijk geluncht met ramen. Uiteindelijk kwamen we in Kyoto aan en moesten we onze auto weer inleveren.
Op vrijdag hebben we een beetje lekker uitgeslapen. Wellicht waren we toch een beetje moe van alles! Maar we zijn in Kyoto en dus is er veel te zien!
We begonnen met appeltaartje, het is ten slotte vakantie! Daarna zijn we over een overdekte markt gelopen met allerlei winkeltjes. Het blijft zo leuk en bijzonder om al die winkeltjes, souveniertje en eettentjes te zien. Van modern en felle TL lampen tot knusse echt Japanse tentjes.
We zijn uiteindelijk doorgelopen naar Gion. Dit is een van de bekendste wijkjes in Kyoto. Dit is ook Dé plek om Geisha te spotten. De geisha van Gion noemen zichzelf geen geisha, maar geiko. Ze werken als gastvrouw en verzorgen zang, dans en conversatie aan hoofdzakelijk mannelijke klanten. De geisha wonen en werken in theehuizen.
We hebben veel vrouwen gezien met mooie kleding aan, maar veel Japanners (en jongeren) huren kleding om een dag zo rond te lopen.
Daarna liepen door naar een park waar heel veel tempels staan. We moeten inmiddels bekennen dat de tempels lang niet meer zo indrukwekkend zijn. In winkelstraten en elke hoek staat er namelijk wel een 'shrine'. We liepen hier dan ook snel doorheen, maar dat kwam ook omdat het weer een muggenfeestje werd!
In de avond zijn we wederom weer lekker gaan eten. Ik blijf het zeggen maar het eten is zó lekker. En we blijven ook nieuwe dingen bestellen. Nog steeds genieten!

1. Laura:
    22 september 2018
    Argh die muggen! 😬
    Jullie genieten volop zo te lezen! Doen we na de vakantie Japanse avond?! Kus!
  2. Marijke:
    24 september 2018
    Wat een verhalen, belevenissen. Ik heb het gevoel dat jullie al weken weg zijn....Blijf van en met elkaar genieten. X
  3. Harry:
    24 september 2018
    Wat vervelend al die muggen, dan gaat je plezier een beetje weg. Wat genieten jullie van dit land en wij van jullie smeuige verhalen.