Mount Fuji!

18 september 2018

Zaterdag
We gingen vandaag met de auto door naar Mount Fuji! De berg Fuji (富士山, ook Fuji-san, Foedji-sanof Fujiyama) is met zijn 3776 meter de hoogste berg van Japan. De vulkaan slaapt gelukkig sinds 1709. De krater van deze berg is wel vier kilometer!
We verbleven in de stad Fujinomiya wat tussen de bergen ligt.
Opweg richting ons hotel (anderhalf uur rijden van onze Ryokan) probeerde we Fuji te spotten. Gek genoeg zagen we hem nergens. Zo'n berg is best gigantisch maar door de bewolking was hij niet te zien.
Na aankomst bij ons hotel zijn we met de auto nog even langs de kust gereden. We klommen daar nog een uitkijktoren in maar helaas was vanaf hier ook de berg niet te vinden. De rest van de dag hebben we weer lekker rustig aan gedaan en we besloten de volgende dag weer op pad te gaan.

Zondag
Het weer was vandaag weer top, lekker warm, wel bewolkt maar dus niet te heet. Onze eerste bestemming van vandaag was het Kawaguchiko meer. Rond de berg Fuji zijn vijf grote meren te bezichtigen.
Bij dit meer lag Chureito Pagoda. Vanaf deze plek heb je een mooi uitzicht op de tempel én op Fuji. Het is zo'n plaatje wat je altijd in reisgidsen ziet. De klim omhoog is 400 meter (conditie!) En het uitzicht is ook erg mooi over de stad en de bergen in de verte.
We reden daarna door naar het Saiko meer. Het leuke van met de auto rijden is dat we overal kunnen stoppen waar we willen. Bij een mooi uitzicht stappen we uit om ervan te genieten en mooie foto's te maken. Zo ook bij het meer waar we foto's wilde maken. Er vlogen mooie vlinders, er kwam een zwarte mot voorbij ter grote van Batman langs en we probeerde vissers op het meer op de foto te zetten. Toen we de auto instapte en weg wilde rijden zagen we pas dat we al die tijd tegen Fuji aankeken.. De bewolking trok ineens weg en voor een minuut of tien hadden we eindelijk Fuji in zicht! Wat een bijzonder moment is dat.. Ik kan je zeggen, Fuji is het meest mooie wat ik tot nu toe gezien heb.
We reden na Fuji door naar Iyashi no sato. Dit is een soort openlucht museum wat een nagebouwd oud dorpje is. Hier hebben we nog een souveniertje gekocht. Een echtpaar verkocht zelfgemaakte poppetjes van klei of steen. We kochten een steen wat dient als vaasje. Uiteindelijk kreeg we nog een postcard van zelfgemaakte konijntjes mee omdat we op onze 'honeymoon' waren. Die konijntjes waren 'happy' en dat waren Ray en ik. Simpel maar ook zo schattig.
We vervolgde onze weg terug naar het hotel en besloten ergens te gaan avondeten. We kwamen in een restaurantje waar we traditioneel op de grond kunnen zitten. Het zit niet heel comfortabel maar leuk was het wel. Een mooi contrast was dat we via een tablet ons eten konden bestellen. In het Japans. Dat is een hele uitdaging. Maar geen zorgen, wat we besteld hebben (geen idee wat) was erg lekker!

1. Marijke:
    19 september 2018
    heerlijk om jullie belevenissen te lezen...X